Augusti õhtune pimedus oli ilmselt august Kogu koostanud: Helger Lipmaa. Liigu edasi saada tähelepanekud ümbritseva looduse kohta e-postiga gs ilm.

luuletused kaalulanguse kohta

Luule Medijainen: kuidas peaks sportija doseerima süsivesikuid? Lihaskude on suuteline kasutama mõlemaid, ent suure füüsilise koormuse ajal tarbitakse kõige efektiivsemalt süsivesikuid.

luuletused kaalulanguse kohta

Süsivesikute varu meie kehas on väga väike ning glükoosi näol on tegemist peamise energiaallikaga närvirakkudele ja vere punalibledele, aga ka skeletilihastele, eriti kõrge intensiivsuse korral,» selgitas Tartu ülikooli spordibiokeemia ja toitumisteaduste lektor Luule Medijainen. Sellest tulenevalt peaksid sportijate päevasest energiavajadusest katma süsivesikud vähemalt poole või üle selle.

Süsivesikute osakaal sportlase toidus peaks olema vähemalt grammi kehakaalu kilogrammi kohta, mis teeb keskmise kehakaaluga inimesele grammi ööpäevas. Hästi omastatavate süsivesikute allikatena peetakse silmas teraviljatooteid nagu leib, sai, sepik, pudrud, pastatooteid, müsli, helbed, riis, tatar, aga ka kartul ja teised köögiviljad ning paljud puuviljad, ka kuivatatuna.

luuletused kaalulanguse kohta

See tähendab, et rasvade kasutamine energiaallikana on häiritud süsivesikute vähesuse korral. Ja kui toiduga saadakse piisavalt süsivesikuid, pole organismil mõtet «lõhkuda» valkusid, et toota glükoosi aminohapetest,» selgitas Medijainen inimese biokeemia toimimist.

luuletused kaalulanguse kohta

Eeldusel, et ei tarbita rohkem kaloreid, kui kulutatakse, pole ka vähem aktiivsetel inimestel põhjust pidada süsivesikuid kaalutõusu põhjuseks ega kaalulanguse pidurdajaks. Õhtune võileib või moosisai ei ole kurjast juhul, kui see ei luuletused kaalulanguse kohta päevast energiakulu,» märkis Medijainen, «see võib olla hoopis äärmiselt vajalik taastumise kiirendamiseks.

luuletused kaalulanguse kohta

Seedetraktis imendub verre maksimaalselt 1 gramm süsivesikuid minutis ehk 60 grammi tunnis ning rohkem pole ka pingutuse jooksul mõtet manustada,» lisas Medijanen. Tartu ülikooli suveülikooli raames toimunud seminari «Toitumis- ja toidulisandite soovitused sportijatele» eesmärk oli sportlastele, treeneritele ja kehakultuuriga tegelejatele tutvustada kaasaegseid seisukohti kehalise töövõime mõjutamiseks toitumise ja toidulisandite kaudu. Saada oma arvamuslugu.

Luuletus \